021-79276000 info@noviraco.com

شرکت بلک راک یک شرکت عظیم مالی است که با داشتن سرمایه ای تریلیون دلاری، به صورت بین المللی در حوزه مالی فعالیت گسترده دارد. پایه های این شرکت از سال ۱۹۸۸ با یک دفتر کوچک در نیویورک بنا شد. و اکنون به بزرگترین شرکت مدیریت دارایی و مالی جهانی تبدیل شده است. اکنون این شرکت خدمات بسیار گسترده ای را در سراسر جهان ارائه می‌کند و نقش عمده ای در شکل دادن به صنعت مالی و بازارهای جهانی دارد. در ادامه این مطلب به شرح بیشتر فعالیت های این شرکت پرداخته ایم.

شکل گیری و تاسیس شرکت بلک راک

تاسیس شرکت blackrock توسط گروهی از افراد از جمله لری فینک در نیویورک آغاز شد. در ابتدا این شرکت ایده مالی سرمایه گذاری با درآمد ثابت را داشت و بر روی مدیریت ریسک بازار سرمایه تمرکز داشت. رفته رفته این شرکت به یک غول عظیم و الجثه در بازار سرمایه جهانی تبدیل شد. لری فینک رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل قدیمی و از بنیانگذاران اصلی این شرکت بود. اکنون هیئت مدیره این شرکت متشکل از ۱۶ نفر است. در این بین لری فینک، رابرت اس کاپیتو و واگنر از بنیان گذاران اصلی این شرکت بوده اند. برایان دیز و بلیک گروسمن نیز از جمله افرادی بوده اند که در گذشته جزو هیئت مدیره شرکت بلک راک بوده اند.

بلک راک در چه کشورهایی حضور دارد؟

شرکت بلک راک دارای دفاتر و زیرمجموعه های گسترده در کشورهای مختلف جهانی است. به همین دلیل محدودیتی برای ارائه خدمات به صورت بین المللی و جهانی ندارد. حضور بلک راک در نیویورک، لندن، هنگ کنگ و غیره باعث شده است تا بدون محدودیت در همه بازارهای جهانی بتواند خدمات قابل توجهی ارائه کند. به طور کلی شرکت بلک راک در ۳۰ کشور دنیا دارای ۷۰ شعبه فعال است.

خدمات شرکت بلک راک شامل چه مواردی است؟

به طور کلی مدیریت دارایی اصلی ترین خدمات از بلک راک است که اغلب مردم با آن آشنا هستند. اما مدیریت دارایی به شکل سنتی بسیار ناچیز تر از فعالیت عظیمی است که بلک راک انجام میدهد. طیف گسترده خدمات بلک راک، باعث رفع نیازمندی های مشتریان این شرکت می شود. اولویت خدمات شرکت راک به سرمایه گذاران نهادی، واسطه ای و فردی ارائه می دهد. همچون  موسسات خیریه، بنیادها و دولت ها، شرکت های بیمه، صندوق های مشترک شخص ثالث، اوقاف، موسسات عمومی و بانک ها. از جمله خدماتی که بلک راک ارائه می دهد شامل موارد زیر است:

مدیریت ریسک: ریسک در بازارهای سرمایه امری اجتناب ناپذیر است. با وجود پیچیدگی های بازار مالی و عدم قطعیت هایی که وجود دارد، مدیریت ریسک از جمله مهمترین اقدامت شرکت بلک راک است.

مدیریت سرمایه گذاری: شرکت بلک راک با ارائه استراتژی های مختلف و گسترده، سعی بر مدیریت سرمایه سرمایه گذاران دارد. صندوق های سرمایه گذاری، صندوق های ETF و انواع سرمایه گذاری های دیگر مالی.

سرمایه گذاری زیست محیطی و پایدار و ESG : بلک راک یکی از شرکت های بزرگی است که بر سرمایه گذاری پایدار تاکید دارد و عوامل ESG را در استراتژی سرمایه گذاری دخیل کرده است.

تضمین آینده مالی از طریق بازنشستگی: ارائه راه حل های مختلف برای تضمین آینده مالی افراد در زمان بازنشستگی از جمله فعالیت ها و حمایت های شرکت بلک راک است.

شرکت بلک راک انواع مختلفی از سبدهای سرمایه گذاری را در قالب های متنوع ارائه می دهد. مثل سهام، ابزارهای بازار پول و درآمد. مراجعه مشتریان به بلک راک به منظور دسترسی به صندوق سرمایه گذاری مشترک، سرمایه گذاری مرتبط با درآمد بازنشستگی، پس انداز دانشگاهی صندوق های قابل معامله ETF است.

ویژگی های کلیدی و مهم شرکت بلک راک در ارائه خدمات

عوامل مهمی در موفقیت شرکت بلک راک موثر است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنوع بالا در خدمات رسانی
  • استقبال از تغییر و ارائه راه حل های جدید به مشتریان
  • استفاده از قدرت تکنولوژی
  • هوشیاری و آگاهی از سیاست های عمومی
  • هماهنگی با برنامه بازاریابی و کسب و کار شرکت ها
  • چشم انداز استراتژیک و برنامه های دقیق در پیش بینی های کسب و کار
  • رشد شرکت در سطح جهانی همزمان با رشد بیزینس

در طی زمان اتفاق های مختلفی رخ می دهد که اگر کسب و کاری نتواند خود را با آنها وفق دهد، از بین خواهد رفت. از ویژگی های برجسته شرکت بلک راک که منجر به رشد روزافزون آن شد، استقبال از تغییرات و رویکردهای جدید اقتصادی و مالی و شرایط و مقررات مختلف مالی بود. تلاش برای ارائه راه حل های مختلف برای مشتریان در شرایط گوناگون برگ برنده محکمی برای مدیران این شرکت به حساب می آید. استقبال همیشگی از تغییرات به عنوان یک فرصت و ایده جدید، در کنار استفاده از فناوری پیشرفته و راه اندازی سیستم علاءالدین بلک راک جریان درآمدی ثابت و قابل توجهی را برای این شرکت فراهم کرده است.

آگاهی از سیاست های عمومی و تاثیر آن بر کسب و کار که بخش عظیمی از اقتصاد را در بر میگیرد برای پیشرفت و توسعه بلک راک امر بسیار مهمی بوده و هست. تمرکز شرکت بر برنامه های بازاریابی با توجه به اهداف فعلی شرکت امر بسیار مهمی بوده که بلک راک همواره به آن توجه داشته و در ابتدای کار که نیازی برای تبلیغات نبود، هزینه ای برای آن به هدر نرفت اما اکنون از حمایت های مالی متنوعی بهره مند است.

شرایط شرکت بلک راک هم اکنون

با توجه به مدیریت بسیار قوی این شرکت دارای شرایط و ویژگی های بی نظیری است از جمله اینکه این شرکت در مجموع حدود ۱۸ هزار نیرو و کارمند دارد. درآمد بلک راک بالاتر از ۱۴ میلیون دلار است. دارایی شرکت بلک راک بیش از ۱۶۸ میلیون دلار است. ارزش دارایی های تحت مدیریت بلک راک، حدودا ۹ تریلیون دلار آمریکا است.

همچنین شرکت بلک راک سهام شرکت های مهمی مانند اپل، مایکروسافت، اینتل، آمازون، فیس بوک، تسلا و نایک را دارد. و مقر اصلی این شرکت در نیویورک آمریکاست.

بخش های تجاری مختلفی در شرکت بلک راک فعال هستند از جمله :

  • گروه مشاوره سرمایه گذاری، هزینه های اداری و درآمدهای وام دهی اوراق بهادار
  •  گروه عملکرد مشاوره سرمایه گذاری در شرکت بلک راک
  • گروه خدمات تکنولوژیک
  • گروه هزینه های توزیع
  •  گروه مشاوره و سایر درآمدهای شرکت بلک راک

جمع بندی

شرکت بلک راک یک شرکت گسترده و بسیار موفق در دنیاست که در حوزه مالی حرف اول را می زند. این شرکت در ابتدا با سرمایه و اندازه ای کوچک در شهر نیویورک آمریکا شروع به فعالیت کرد و با دانش بنیانگذاران آن به طور گسترده در جهان رشد کرد. این شرکت اکنون در حدود ۷۰ شرکت دنیا شعبه فعال دارد و دارای بیش از ۱۸ هزار کارمند است. استقبال از تغییرات و سیاست های جهانی و ارائه راه حل های متناسب با شرایط جامعه از عوامل رشد چشمگیر این مجموعه بزرگ است.