021-79276000 info@noviraco.com

صندوق بازارگردانی گسترش نوویرا

بازارگردانی اختصاصی

لوگوی صندوق بازارگردان نوویرا

معرفی صندوق بازارگردانی گسترش نوویرا

صندوق بازارگردانی گسترش نوویرا نوعی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری افراد حقوقی است که با در اختیار داشتن سهام شرکت‌های فعال در بازار سرمایه، و به منظور بازارگردانی مجموعه‌ای از سهام تعیین شده، شرایط خرید و فروش در بازار را امکان‌پذیر می‌‎کند. هدف از ایجاد صندوق بازارگردانی متعادل نگه داشتن ارزش سهام و جلوگیری از ایجاد صف‌های طولانی و بی‌مورد خرید و فروش است. این صندوق به منظور ایجاد نقدشوندگی و حفظ تعادل در بازار سهام فعالیت می‌کند، به عبارت دیگر، هدف اصلی آن نه تنها کسب سود بلکه حفظ تعادل و استقرار در معاملات سرمایه‌گذاری است.

از نکات مهم در مورد صندوق بازارگردانی گسترش نوویرا این است که اوراق صندوق به صورت عمومی قابل معامله نیستند و تنها افراد حقوقی مجاز به سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه‌گذاری بازارگردانی هستند.

معرفی صندوق بازارگردانی گسترش نوویرا
نحوه عملکرد صندوق بازارگردانی گسترش نوویرا

نحوه عملکرد صندوق بازارگردانی

عملیات بازارگردانی توسط این صندوق به منظور کمک به افزایش نقدینگی و تنظیم عرضه و تقاضا اوراق بهادار در بازار بورس انجام می‌پذیرد. برخی از شرکت‌ها با ایجاد صندوق بازارگردانی سعی در حفظ ارزش سهام خود دارند. برای مثال برخی از بانک‌های کشور با ایجاد این صندوق، شرایط عرضه سهام خود را در بازار سرمایه مدیریت و کنترل می‌نمایند.

در صندوق بازارگردانی مدیر صندوق به عنوان شخص حقوقی، مسئولیت امور اجرایی صندوق را بر عهده دارد و متولی صندوق نظارت بر اجرای قوانین و مقررات و اطمینان از رعایت حقوق سرمایه‌گذاران صندوق را بر عهده دارد. حسابرس صندوق نیز به حساب صورت‌های مالی صندوق رسیدگی می‌نماید. صندوق بازارگردانی با ارائه گزارشات مالی روزانه و فصلی، کلیات فعالیت خود را در راستای شفاف سازی اطلاعاتی در اختیار سرمایه‌گذاران صندوق قرار می‌دهد.

ارکان صندوق بازارگردانی گسترش نوویرا

مزایای صندوق بازارگردانی گسترش نوویرا

افزایش نقدشوندگی

می‌توان گفت فلسفه ایجاد صندوق‌های بازارگردانی کمک به نقدشوندگی اوراق بهادار موضوع بازارگردانی است؛ که این امر با تامین منابع مالی از جانب ناشر یا سهامداران عمده اوراق بهادار و با مشارکت بازارگردان به نحو مطلوب انجام خواهد شد.

جلوگیری از نوسانات شدید

یکی از وظایف اصلی تعریف شده در اساسنامه صندوق‌های بازارگردانی، جلوگیری از نوسانات شدید و تحدید دامنه نوسان قیمت اوراق بهادار موضوع بازارگردانی (در حد الزامات بازارگردانی) و به تبع آن کاهش ریسک سرمایه‌گذاران آن اوراق می‌باشد.

جلوگیری از دست‌کاری قیمت

یکی از ویژگی‌های وجود صندوق‌های بازارگردانی حضور به هنگام و موثر در زمان‌هایی است که ظن دست‌کاری قیمت اوراق بهادار وجود دارد؛ که این امر با سفارش‌گذاری موثر در هر دو سمت معامله از جانب بازارگردان مدیریت می‌گردد.

حفظ ارزش ذاتی

با توجه به تعریف نقشی که برای صندوق بازارگردانی گسترش نوویرا صورت گرفته است، همواره تمام تلاش ما این است که ارزش ذاتی اوراق بهادار موضوع بازارگردانی حفظ شده و انحراف قابل توجهی به ارزش آن وارد نگردد.

بالانس شدن دو طرف معامله

صندوق بازارگردانی گسترش نوویرا با توجه به الزامات و پارامترهای بازارگردانی، همواره حضور فعال و اثرگذاری در دو سمت عرضه و تقاضای تابلوی معاملات خواهد داشت؛ که این امر به موازنۀ طرفین معامله خواهد انجامید.

جهت مطالعه یا دانلود امیدنامه و اساسنامه صندوق بازارگردانی گسترش نوویرا روی دکمه‌های زیر کلیک کنید:

دریافت مشاوره و کسب اطلاع از نحوه سرمایه گذاری در این صندوق

۰۲۱۷۹۲۷۶۲۲۰