021-79276000 info@noviraco.com

اکنون در فصل برداشت طلای سرخ از اراضی زعفرانی‌ترین شهر جهان (تربت حیدریه) قرار داریم، در این فصل کشاورزان و زعفران‌کاران کور سوی امیدی به فروش محصول خود با قیمت مناسب دارند. برهمین اساس ۱۹ مهرماه نخستین مرکز خرید حمایتی زعفران ایران با حضور دکتر قادری‌فر معاون وزیر جهاد و مدیرعامل سازمان تعاون روستایی در محل مرکز تخصصی طلای سرخ گلشید ایرانیان افتتاح شد.

کارخانه طلای سرخ گلشید ایران مجهز به بروزترین سیستم‌های نوآوری و فناورانه دنیا و همچنین انبارهای متناسب با استانداردهای جهانی است و کشاورزان خراسانی می‌توانند برای فروش محصولات خود به این کارخانه مراجعه کنند. مرکز خرید حمایتی زعفران تربت حیدریه در ساختمان کارخانه طلای سرخ گلشید ایران در ورودی جنوبی این شهرستان واقع شده است.

نخستین مرکز خرید حمایتی زعفران ایران در تربت حیدریه افتتاح ش

قرار است طبق مصوبه اعلامی، هر کیلوگرم نگین زعفران حداقل به مبلغ ۲۰ میلیون و پانصد هزار تومان از کشاورزان خریداری شود. همچنین قیمت پوشال زعفران نیز بر اساس نوع محصول حداقل بین ۱۵ تا ۱۷ میلیون تومان خریداری خواهد شد. منطقه تربت حیدریه با بیش از ۲۲ هزار هکتار کشت زعفران بعنوان قطب تولید زعفران جهان محسوب می‌شود.

در انتهای این مراسم از نخستین سیستم هوشمندسازی و آنالیز قیمت زعفران ایران که با مشارکت سازمان غیردولتی اوسک و دانشگاه تربت حیدریه طراحی شده بود، رونمایی به عمل آمد.

انتهای پیام/ مشاهده ویدئو